Happy Aviation - létání s námi je snadné...
PPL - Praktický výcvik
Zaujala Vás naše reklama "Rozdáváme pilotní průkazy" ? Tak vězte, že jsme připraveni po úspěšném absolvování výcviku soukromého pilota a to jak teoretické části, tak i praktické ( licence PPL - Private Pilot Licence) ho předat bez zbytečného zdržení. Finanční spodní hranice leteckého výcviku se pohybuje již od 107.940,- Kč(nutný průkaz ULL). Kurz je otevřen celoročně s individuálnmí přístupem. Nebo si chcete jen zkusit řídit letadlo bez nutnosti absolvování celého PPL výcviku? Vyzkoušejte náš minikurz "Pilotem NANEČISTO" nebo jen prostě využijte naši nabídku Letů pro veřejnost. Podrobnosti rádi vysvětlíme osobně, volejte hned 603 192 240 nebo piště Vaše otázky na info@HappyAviation.czUrčitě se ozvěte, rádi Vám poradíme, jak na to, aby jste letecký výcvik pro držitele PPL bezpečně a co nejdříve zvládli. Praktický kurz PPL u nás trvá nejméně 45 hodin a to na letounu C-150 nebo C-172.
Nejdříve doporučuji si zajít na lékařské vyšetření do ÚLZ (Ústav leteckého zdravotnictví). V případě, že lékaři Vám nic nenajdou :-) můžete začít studovat teorii a pak i prakticky létat. Kurzy PPL u nás děláme kombinovanou formou distančního studia a přednášek s tím, že máte vyhrazeny hodiny na konzultace, kde vždy s Vámi lektor probere danou látku a zodpoví Vaše dotazy. Jakmile budete mít probranou látku, jdete na ÚCL (Úřad civilního letectví) , kde složíte teoretické testy a nic už nebrání tomu, aby jste po absolvování PPL praktického kurzu šel/šla na přezkoušení s instruktorem. Pratickou část můžete začít létat hned po zahájení teoretického kurzu.
Cena kurzu včetně přistávacích poplatků a instruktora na palubě po celou dobu se pohybuje okolo 140.400,- Kč bez DPH. Jen pro informaci přistávací poplatky, které nebudete platit (jsou součástí PPL praktického výcviku) v Letňanech na Cessnu C-150 jsou za 300 Kč. Cenu můžete ještě snížit při zaplacení celého balíčku PPL, který je nutno zaplatit předem. Osobně doporučuji platit jen po částech co odlétáte, protože se můžete v případě zdravotních koplikací dostat do potíží a nikdo Vám Vaše peníze hned nevrátí. Může se také stát, že si to z nějakého důvodu můžete rozmyslet, rodinné důvody doma atd. a opět Vámi vyplacené peníze předem Vám budou pak chybět.
Takže jen pro pořádek malá rekapitulace: Pilotní průkaz PPL umožňuje vykonávat, ne však za úplatu, funkci velícího pilota kteréhokoliv letounu nasazeného na neobchodní lety. Základní výcvik
Požadavky na žáka: 1. Věk minimálně 17 let 2. Žadatel o pilotní průkaz PPL musí mít platný lékařský posudek o zdravotní způsobilosti 2. třídy se vstupní lékařskou prohlídkou v Ústavu leteckého zdravotnictví neo u MUDr. Davida Melechovského - www.leteckylekar.cz 3. Před zahájením praktického výcviku platný průkaz radiotelefonisty (kurz je součástí teoretické přípravy) Nezbytnosti: zdravotní způsobilost 2. třídy: Ústav leteckého zdravotnictví Generála Píky 1, Praha 6 tel.: 973 212 455 Průběh kurzu: Teorie Teoretická předletová příprava probíhá v učebně. Teorie v rozsahu 50 hodin probíhá formou kombinovanou distančního kurzu a přednášek a následných konzultací Osnova teoretické části obsahuje: letecký zákon, všeobecné znalosti letadla, plánování a provedení letu, lidskou výkonnost a omezení, meteorologii, navigaci, provozní postupy, základy letu a komunikace. Praxe Minimum letových hodin dle osnovy je 45. Držitelé platného pilotního průkazu ULLa, kluzáků a vrtulníků si mohou započítat 10% svého náletu ve funkci velícího pilota, nejvýše však 10 hodin, do celkového počtu letových hodin k získání PPL. Výcvik létáme na letadlech typu Cessna 150, Cessna 172,
Osnova letové výuky PPL:1. předletové činnosti zahrnující určení hmotnosti a vyvážení, prohlídku a ošetření letounu 2. letištní provoz a uspořádání letového provozu, opatření a postupy k zabránění srážkám 3. řízení letounu podle vnější vizuální orientace 4. let při kriticky malých rychlostech letu, rozpoznání a vybírání počínajícího přetažení a pádu 5. let při kritických vysokých rychlostech letu, rozpoznání a vybrání letu ve spirále 6. vzlety a přistání obvyklé a s bočním větrem 7. vzlety s maximální výkonností, přistávání na krátké plochy 8. let pouze podle přístrojů, zahrnující provedení zatáčky o 180 stupňů v horizontu 9. navigační lety s využitím vizuální orientace, navigace výpočtem 10. nouzové postupy 11. přílety, odlety a přelety řízených letišť, postupy komunikace a frazeologie. Závěr kurzu Teoretická zkouška se skládá na Úřadu pro civilní letectví formou testu. Praktické dovednosti ověří zkušební komisař (examinátor) Úřadu pro civilní letectví. Osobně doporučuji provést seznamovací let a ujasnit si, zda jdete do složení PPL výcviku či ne. |